31. NEDELJA MED LETOM – ŽEGNANJSKA – berilo, evangelij, pridiga, mladinsko petje_audio

Maševal Tone Kompare

Iz svetega evangelija po Marku (Mr 12,28-34)

Tisti čas je eden izmed pismoukov pristopil k Jezusu in ga vprašal: »Katera je prva od vseh zapovedi?« Jezus je odgovóril: »Prva je: Poslušaj, Izrael, Gospod, naš Bog, je edini Gospod. Ljubi Gospoda, svojega Boga, iz vsega srca, iz vse duše, z vsem mišljenjem in z vso močjo. Druga pa je tale: Ljubi svojega bližnjega kakor samega sebe. Večja od teh dveh ni nobena druga zapoved.« Pismouk mu je rekel: »Dobro, učitelj. Resnico si povedal: On je edini in ni drugega razen njega, in ljubiti njega iz vsega srca, z vsem umevanjem in z vso močjo ter ljubiti bližnjega kakor samega sebe je več kakor vse žgalne daritve in žrtve.« Ko je Jezus videl, da je pametno odgovóril, mu je rekel: »Nisi daleč od Božjega kraljestva.« In nihče si ga ni drznil še kaj vprašati.


PRIDIGA:

Med judovstvom in krščanstvom ni bil potreben razdor. Obstaja enotnost glede najvažnejše zapovedi. Po slovesnem vhodu v Jeruzalem in po očiščenju templja Marko naniza pogovore med Jezusom in njegovimi nasprotniki. Najprej ga člani velikega zbora sprašujejo, s kakšno pravico to dela in kdo mu je dal oblast za to? Niso dobili odgovora. Nato pošljejo k njemu farizeje in herodovce, da bi ga ujeli v besedi. Spraševali so ga o upravičenosti plačevanja davka okupatorju. Zatem so prišli saduceji, ki trdijo, da ni vstajenja. Tudi v tej zadevi so se zmotili. Ko so prišli farizeji, ga je eden od njih vprašal o največji zapovedi. Ta Jezusa sprašuje v dobri veri in njegov namen ni slab. Zato mu Jezus ob sklepu prizna, da ni daleč od Božjega kraljestva. To je redek primer, da Jezus farizeje pohvali. Pismouki in učitelji postave bi radi od 613 zapovedi in prepovedi našli kratek izrek, ki bi vseboval vso Mojzesovo postavo. Takrat so že učili tako imenovano zlato pravilo iz Tobijeve knjige. Tudi Jezus je ta izrek ponovil in mu dal pritrdilno vrednost. Jezus je odgovoril z vso resnostjo. Navedel je dva stavka iz vsakdanje molitve. »Ljubi Gospoda Boga z vsem srcem….in svojega bližnjega kakor samega sebe.« V čem je novost? Novost je v tem, da Jezus obema stavkoma daje enako težo. Besedo bližnji je razširil na vsakega človeka in pokazal, kako mora biti njegov učenec bližnji vsem. Enotnost krščanstva gre celo tako korak naprej: pismouk je na koncu svojega pritrjujočega stavka dostavil: ta dvojna glavna zapoved »je veliko več kot vse žgalne in druge daritve«. S tem je postavil izpolnjevanje zapovedi ljubezni v vernikovem življenju nad vse zgolj kultno češčenje Boga: »Usmiljenja hočem, ne daritve«/Mr 6,6/. Toda prav v tem je tudi očitna neizrečena razdalja med judovskim in krščanskim pojmovanjem. Če daritve stare zaveze s Kristusom odpadejo, je to zato, ker Kristusova izpolnitev ljubezni do Boga in do bližnjega  v njegovi smrti na križu in v njegovi evharistiji stori, da živeta ljubezen in kultna daritev kratko malo sovpadata. Pred Jezusom ni mogel nihče tako »do konca« ljubiti kakor on (Jn 13,1). Besede Šema Izrael so temelj judovskega in krščanskega enoboštva. Judje jih nosijo v malih škatlicah MEZUZAH. To je njihova veroizpoved.
PRIMER: Moše Friedman nacističnemu častniku: »Šema Izrael.« V življenju so stvari, ki so zares pomembne, niso pa nujne; po drugi strani so stvari, ki so nujne, a niso pomembne. Kako se obvarovati pred to nevarnostjo?
PRIMER: Profesor podjetnikom z vazo…Vprašajmo se, kaj je v mojem življenju največji kamen. Postavimo na varno ta dva kamna, da bosta imela prvo mesto, vsaj v nedeljo.


Tone Kompare, župnik         

Mladinski verouk zbira sredstva za delovanje

Več prispevkov >>