9. VINO-VODA – mašna znamenja
/ Predstavitev svetih znamenj pred sv. mašo ob 10.00 uri / Arif Sulejmanović /
Danes bomo spregovorili o vinu in vodi, ki imata v krščanstvu poseben pomen. Obsežno se pojavljata v Stari in Novi zavezi ter tudi kot mašna znamenja. Kratko lahko omenimo le nekaj dogodkov in navedb.
Voda nas očiščuje telesno in duhovno. Je znamenje življenja, pa tudi smrti. V zapisu o stvarjenju sveta beremo: »…in Duh Božji je vel nad vodami«. Kasneje se zaradi grešnosti zgodi vesoljni potop, a Božji načrt ohranja življenje z Noetom. Izraelci se na begu iz Egipta rešijo pred faraonom tako, da se jim odpre voda morja, za njimi pa se zopet zapre. Da na poti skozi puščavo nebi omagali, Bog po Mojzesu naredi, da iz skale priteče voda.
V Novi zavezi beremo o Jezusu, ki je brez greha a hoče, da ga Janez tako kot druge krsti v Jordanu. S tem dejanjem Jezus osvobaja človeštvo greha in mu odpira nebo.
Pri Jakobovem studencu Jezus Samarijanki pove: “Če bi poznala Božji dar in če bi vedela, kdo je, ki ti pravi: ‘Daj mi piti, bi ga ti prosila in dal bi ti žive vode” (Jn 4,10). Kdor pa bo pil od vode, ki mu jo bom jaz dal, ne bo nikoli žejen, ampak bo voda, katero mu bom dal, postala v njem izvir vode, ki teče v večno življenje« (Jn 4,14).
Umivanje nog apostolov pri zadnji večerji ima dvojni pomen. Je očiščenje z vodo in služenje h kateremu smo poklicani vsi.
Duhovnik pri vigiliji posveti krstno vodo, ki dobi posvečevalno moč. Po krstu krščenec po Svetem Duhu prejme Božje posinovljenje in očiščenje grehov. To je novo rojstvo v Kristusu.
Med mašo duhovnik umije roke, kar je izraz kesanja, spokornosti in očiščenja. Pri tem tiho moli: »Operi, Gospod, mojo krivdo in očisti me grehov«! V duhu to storimo tudi verniki.
Vino je praznična pijača in je podoba nebes in večnosti.
Na svatbi v Kani Galilejski Jezus stori čudež in spremeni vodo v odlično vino.
Izvor Vina je v trti in Jezus večkrat pove prispodobo:« Jaz sem trta, vi mladike. Odpadla mladika se posuši…«.
Trta daje grozdje in iz jagod se pridela vino. Pri maši duhovnik vlije v kelih vino in vodo. Vino tu predstavlja Kristusa, voda pa človeka in Jezus Kristus je Bog in človek. Ob vlivanju vina in vode v kelih se srečata Božje in človeško. To zlitje nas spominja na Veliki petek, ko je iz prebodenega Jezusovega srca pritekla kri in voda.
Jezusova daritev pri zadnji večerji se ponavlja pri mašni daritvi. Po duhovnikovem blagoslovu, vino v kelihu postane Kristusova kri. Kri v telesu pomeni vir življenja, rešnja kri pa je studenec za večno življenje. Pavel v pismu Hebrejcem pove: »Kri Kristusa … bo očistila našo vest mrtvih del« (Heb 9,14).
Kaj pa mi? Vsakič, ko smo zbrani okrog daritvene mize – oltarja , naj nas Božji Duh Jezusa napolni s svojo močjo in ljubeznijo. Naj nam pomaga, da bomo znali ta Božji dar prenesti v naše vsakdanje življenje.